מאמרים

איך יוצרים קהילתיות במגדלי מגורים?

ראשית, אני מאמין גדול בכוחן של חוויות ליצור קהילתיות.

שנית יצירת קהילתיות במגדלי מגורים יכולה לכלול מגוון פעילויות ואסטרטגיות שונות. להלן כמה שלבים שעשויים לעזור, לסייע ולהניע את המהלך.

  1. הפיצו שאלון דיגיטאלי והזמינו דיירים למפגש היכרות להקמת צוות קהילתיות של המגדל.
  2. ארגנו אירועים ופעילויות – צרו אירועים ופעילויות לדיירי המגדל , כגון ארוחות משותפות (כל אחד מביא משהו לאכול), מסיבת שקיעה, הופעה מוזיקלית ומפגשים היכולים לעזור ליצור תחושה של חוויה משותפת בין התושבים.
  3. צרו ממשק מקוון – לשיתוף בפעילויות במגדל, חיבורים והזדמנויות. ממשק שבו התושבים יכולים לשתף מידע ולהציע הצעות. לכלול צ'אט קבוצתי, לוח הודעות או קבוצת מדיה חברתית.
  4. צרו מרחבי היכרות – עודדו את התושבים להכיר אחד את השני על ידי יצירת סביבה מסבירת פנים, כגון על ידי שימוש באמנות, צמחים או מאפיינים אטרקטיביים אחרים.
  5. עודדו מעורבות – יצירת הזדמנויות לדיירים לתקשר זה עם זה, סביב נושאי עניין משותף ופרויקטים במרחב המגדל
  6. טפחו תחושת שייכות – מפגשים קהילתים, פרויקט אמנותי ומייזם חסד משותף (חנות יד שנייה,שוק קח תן )
  7. צרו תחושת בטיחות וביטחון במגדל – על ידי הקמת צוות ייעודי לנושא, יצירת רשימת מומחים בתחומם, ויצירת רשת דיירים סיוע ותיאום.
  8. צרו חללים משותפים קהילתיים לפעילויות, שהיה ומפגש, כגון חדר כושר, מרחב ליוגה, גינה קהילתית, מרחב לעבודה משותפת, ספרייה, חדר משחקים ועוד…

חשוב לציין שיצירת קהילתיות במגדלי מגורים יכולה לקחת זמן ומאמץ, וחשוב להתאזר בסבלנות ובהתמדה. כמו כן, חשוב לזכור את הגיוון הקהילתי ולנסות לערב מקסימום דיירים.